Sprzedawcy polecają Samsunga
11 sierpnia 2014, 10:53Badania przeprowadzone przez Kantar Worldpanel ComTech pozwalają przynajmniej częściowo wyjaśnić, dlaczego jedne firmy odnoszą sukcesy na rynku smartfonów, a innym wyraźnie się nie wiedzie.
Zakrętka z przypominaczem
30 maja 2014, 12:11Ludzie bywają tak zabiegani, że zapominają o piciu. By zapobiegać odwodnieniu, przy okazji reklamując konkretną markę wody mineralnej, zaprojektowano jednak ostatnio specjalną zakrętkę do butelki z wyskakującą co godzinę chorągiewką.
Google najbardziej wartościową marką świata
21 maja 2014, 11:53Z tegorocznego raportu 100 Top BrandZ publikowanego przez agencję Millward Brown, dowiadujemy się, że Google wyprzedził Apple'a na liście najbardziej wartościowych marek na świecie. Wartość marki Google wzrosła w ciągu roku o 40% i wynosi obecnie 158,84 miliarda USD
Bezczelna obsługa zwiększa sprzedaż luksusowych marek
29 kwietnia 2014, 09:57W przypadku luksusowych marek im bardziej niegrzeczna obsługa, tym lepiej idzie sprzedaż - twierdzą psycholodzy z Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej.
Microsoft pracuje nad nową marką smartfonów
29 kwietnia 2014, 08:42Steven Elop, były dyrektor wykonawczy Nokii, a obecnie wiceprezes Microsoftu odpowiedzialny za dział produkcji telefonów komórkowych, powiedział, że koncern z Redmond jeszcze nie zdecydował, pod jaką marką będzie sprzedawał swoje telefony.
Maskotki z płatków patrzą na dzieci w dół, a na dorosłych prosto przed siebie
3 kwietnia 2014, 09:14Przyglądając się 65 rodzajom płatków śniadaniowych w 10 różnych sklepach spożywczych, psycholodzy z Uniwersytetu Cornella zauważyli, że płatki przeznaczone dla dzieci umieszczano na półkach o połowę niżej niż płatki dla dorosłych (te pierwsze znajdowały się na wysokości 23 cali - ok. 58 cm - a drugie na wysokości 48 cali, czyli ok. 122 cm).
Kłamstwo i kreatywność to dwie strony tego samego medalu?
20 lutego 2014, 12:29Kłamstwo na temat wyników w jednym zadaniu może zwiększyć kreatywność w kolejnym. Dzieje się tak, bo ludzie stają się mniej ograniczeni zasadami.
By konsumenci byli lojalni wobec marki, trzeba ich wcześniej przestraszyć
7 lutego 2014, 10:06Konsumenci przylgną do produktu, by się uspokoić, jeśli oglądają straszne filmy w samotności. Odkrycie psycholog z Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej przeczy normom przemysłu reklamowego, zgodnie z którymi w porównaniu do innych gatunków filmowych, w horrorach lokowanie produktu jest stosowane na znacznie mniejszą skalę.
Sony chce się pozbyć pecetów?
5 lutego 2014, 09:48Dziennik japońskiej giełdy Nikkei doniósł, że Sony ma zamiar pozbyć się wydziału produkcji komputerów osobistych. Koncern chce go podobno sprzedać za 490 milionów dolarów
Miały zniechęcać, a (czasem) zachęcają
17 stycznia 2014, 16:55W pewnych sytuacjach ostrzeżenia umieszczane na potencjalnie niebezpiecznych produktach, np. papierosach, mogą sprzyjać, a nie zapobiegać zakupowi.