Kłamstwo i kreatywność to dwie strony tego samego medalu?

20 lutego 2014, 12:29

Kłamstwo na temat wyników w jednym zadaniu może zwiększyć kreatywność w kolejnym. Dzieje się tak, bo ludzie stają się mniej ograniczeni zasadami.



By konsumenci byli lojalni wobec marki, trzeba ich wcześniej przestraszyć

7 lutego 2014, 10:06

Konsumenci przylgną do produktu, by się uspokoić, jeśli oglądają straszne filmy w samotności. Odkrycie psycholog z Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej przeczy normom przemysłu reklamowego, zgodnie z którymi w porównaniu do innych gatunków filmowych, w horrorach lokowanie produktu jest stosowane na znacznie mniejszą skalę.


Sony chce się pozbyć pecetów?

5 lutego 2014, 09:48

Dziennik japońskiej giełdy Nikkei doniósł, że Sony ma zamiar pozbyć się wydziału produkcji komputerów osobistych. Koncern chce go podobno sprzedać za 490 milionów dolarów


Miały zniechęcać, a (czasem) zachęcają

17 stycznia 2014, 16:55

W pewnych sytuacjach ostrzeżenia umieszczane na potencjalnie niebezpiecznych produktach, np. papierosach, mogą sprzyjać, a nie zapobiegać zakupowi.


Miliard w Watsona

9 stycznia 2014, 10:39

IBM zwiększa wysiłki zmierzające do komercjalizacji produktów marki Watson. Błękitny Gigant powołał do życia Watson Business Group, w którą zainwestuje miliard dolarów, a w ramach tej kwoty 100 milionów dolarów zostanie przeznaczonych na rozwój nowo powstałych firm tworzących aplikacje dla chmury Watson Developer


Podczas testowania tuszów króliki zastąpią pierwotniaki

3 stycznia 2014, 13:47

Wiele wskazuje na to, że koniec testowania tuszu do rzęs na królikach jest już bliski. Naukowcy z Uniwersytetu w Liverpoolu wytypowali bowiem 2 gatunki pierwotniaków, których wzrost po umieszczeniu w komorze z kosmetykiem wskazuje na jego potencjalną toksyczność.


Ciężarne nie muszą unikać orzeszków ziemnych

27 grudnia 2013, 14:10

Alergie na orzeszki ziemne i orzechy drzewne są rzadsze u dzieci kobiet, które jadały je w czasie ciąży.


Negatywny horoskop może nasilać uleganie pokusom

12 grudnia 2013, 14:21

Ludzie, którzy wierzą, że mogą zmienić swoje przeznaczenie, po przeczytaniu negatywnego horoskopu częściej angażują się w impulsywne zachowania.


Myślenie o czasie zmniejsza skłonność do oszukiwania

10 grudnia 2013, 12:42

Zastosowanie primingu (zwiększenia prawdopodobieństwa wykorzystania przez człowieka danej kategorii poznawczej poprzez wcześniejsze wystawienie go na działanie bodźca zaliczanego do tej kategorii) słowami dotyczącymi pieniędzy podwyższa, a wyrazami dot. czasu zmniejsza prawdopodobieństwo oszukiwania.


HTC wciąż w nienajlepszej kondycji

6 listopada 2013, 13:08

Niedawna gwiazda rynku smartfonów, tajwańska firma HTC, wciąż przeżywa kłopoty. W III kwartale bieżącego roku koncern zanotował wpływy w wysokości 1,58 miliarda USD i stratę rzędu 102 milionów USD. W trzecim kwartale obroty firmy zmniejszyły sie o 33,5% w porównaniu z II kwartałem i o 33% w porównaniu z III kwartałem 2012 roku


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy